kutya-macska-goldtip
kutya-macska-goldtip
KUTYK

kutyakolajvaszon18x24.jpg

A kutyk oldala!

szerkeszt:Propszt Enik

    

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

     
Kutyaklubb

LPJ BE TE IS A KUTYAKLUBBA!!!                                                       Lpj be a regisztrcihoz!!! 

     
Kutyamen
     
Kutya tippek
     
dvzllek!Enik
dvzllek a kutyaoldalon remlem mindenre megtallod a vlaszt!Az oldal mg szerkeztdik!Sok szerencst!Enik
dvzllek a kutyaoldalon remlem mindenre megtallod a vlaszt,ugyanis ez az oldal a hzikedvencekrl szl.Aki szereti kedvenct mindent megtesz az rdekben,HT TEDD MEG TE IS?HOGY NE SZENVEDJEN HINYT SEMMIBEN!Nekem is van kiskedvencem s mindent megteszek az rdekben,hogy jl rezze magt nlam.Ezrt csinltam nektek egy oldalt a bartnmmel hogy megtudjatok mindent kedvenceitekrl!Sok szerencst!Az oldal mg szerkesztdik!dv Enik!
.....
......
......

 

     
llatorvosok s llatvdk
     
dv
     
go
     
Kutyafajtk A-tol -Z-ig
     
Mennyire inteligens a kutyd? (teszt)

Milyen okos a kutyd?

Kutya-intelligencia teszt.

Ez a prbattel megvilgtja, hogy a kutyd a Harvardra val-e, vagy csak a dvnyra. A kutyd adaptv intelligencijt trkpezi fel, problmamegold-kpessgt, nyelvrtst, szocilis reakciit, mint pldul egy emberi mosolyra val reagls. Dr. Stanley Coren professzor tesztje kvetkezik. a British Columbia Egyetem djnyertes kutyaidomrja, valamit a kutya-intelligencia vizsglatok doktora.

1. Sajt kutya kell, ami legalbb 3 hnapja veled l, s legalbb 1 ves.

2. A teszt jtk legyen a kutya szmra.

3. Nyugodt maradj, a hangod sose emeld fel, mozdulataid is nyugalmat tkrzzenek. A parancsolgats, kveteldzs mindent elront.

4. A tesztet csak egyszer vagy ktszer vgezd el.

5. A teszteket brmilyen sorrendben, egymstl elklntve kell vgezni. Mivel teljutalommal jrnak, elkerlend a kutya tletetse, kifrasztsa, ez htrnyosan befolysolja a motivciit s az intelligencija megtlst.

1. A kutya problmamegold kpessge

kell hozz:

- egy res konzervdoboz

- egy kvnatos falat, a sajt biztos megfelel

- egy stopperra, vagy brmi, amivel mrheted a kutya reakciidejt

Hogy csinld a tesztet:

1. Elszr is ltesd le a kutyt. Ha nem hajland, krj meg valakit, hogy tartsa a prznl fogva.

2. Mutasd meg a finom falatot, hadd szagolja is meg.

3. Lassan helyezd a falatot a konzervdoboz al, mikzben a kutya nagyon figyel, gy kt mternyire.

4. Kezdd el az idmrst, s biztasd a kutyt, hogy szerezze meg a falatot!

Pontozs:

- ha a kutya flrelki a dobozt s 5 msodpercen bell megszerzi a falatot, 5 pontot kap

- ha lkdsi a dobozt, de csak 5-15 mp-en bell szerzi meg a falatot, 4 pontot kap

- 15-30 mp: 3 pont

- 30-60 mp: 2 pont

- ha csak krlszaglssza a dobozt, de nem jut a falathoz 60 mp alatt: 1 pont

Kvetkez problmamegold teszt:

kell hozz:

- egy nagy frdleped

- egy idmr eszkz

Hogy csinld?

1. A kutya legyen ber s aktv.

2. Szagolja meg a frdlepedt.

3. Egy puha mozdulattal dobd r a lepedt a kutya fejre s vllra (j, ha elbb kutya nlkl gyakorlod, nehogy megijeszd), majd kezdd mrni az idt csendben.

Pontozs:

- ha a kutya 5 mp-en bell kiszabadtja magt, 5 pont

- 5-15 mp-en bell: 4 pont

- 15-30 mp-en bell: 3 pont

- 30-60 mp-en bell: 2 pont

- ha 1 perc utn se szabadul ki, 1 pont.

Kvetkezik a szocilis intelligencia tesztje. Kell hozz: a mosolygs kpessge.

Hogy csinld:

1. Hasznld ki az idt, mikor a kutyd kb. 2 mter tvolsgban l tled.

2. Anlkl ljn ott, hogy brki megparancsolta volta. Szval magtl.

3. Bmulj kutyd arcba, mikor is rd nz, majd szmolj magadban hromig, s szlesen mosolyodj el.

Pontozs:

- ha a kutyd farkcsvlssal kzeledik: 5 pont

- ha a kutya lassan feld jn, de nem csvl, 4 pont

- ha ll vagy l, de nem indul feld, 3 pont

- ha ms irnyba indul, 2 pont

- ha rd se figyel, 1 pont

A kvetkez teszt intelligencit s trgyak mozgatst kvnja.

Kell hozz:

- egy kis trlkz

- egy falat, amit a kutya szeret

- egy idmr eszkz, amivel a reakciidejt mrheted.

1. ltesd le a kutyt, ha nem megy, valaki fogja a nyakrvt.

2. mutasd a falatot, hadd szagolja meg.

3. mikzben teljesen rd figyel, helyezd a falatot kb. 2 mterre tle a fldre, s takard be a trlkzvel.

4. Kezdd mrni az idt, s biztasd a kutyt, hogy egye meg a falatot.

- Ha 15 mp-en bell megkaparintja, 5 pont

- Ha ehhez 15-30 mp kell, 4 pont

- 30-60 mp kztt 3 pont

- ha prblja megszerezni, de feladja, 2 pont

- ha 2 percen bell meg se prblja, 1 pont.

Az 5. teszt a manipulcis kpessgrl szl. Mi kell hozz:

- egy alacsony btor, ami al a feje nem fr be, de a mancsa igen. Megoldhatod gy is, hogy nhny knyvre rraksz egy deszkt, az al teszed a finom falatot (n a kanap al dugtam, ami kb. 20 centi magas, persze apr termet kutyhoz alacsonyabb kell)

- egy j falat, amit szeret

- egy stopperra, vagy valami, amivel mrheted az idt.

Hogy csinld:

1. A kutya figyeljen tged a kzelbl.

2. Mutasd neki a falatot, hadd szaglssza is meg.

3. gy helyezd el a falatot a btor (vagy deszka) al, hogy csak a mancsval rhesse el.

4. Biztasd, hogy szerezze meg, s mrd az idt.

Pontozs:

- Ha 5 mp-en bell kikaparja, 5 pont

- Ha 1-3 percig kapargl a mancsval, 4 pont

- Ha csak szaglsz, s 3 percen bell nem kaparja el a falatot, 3 pont

- Ha a mancst nem hasznlja, csak szaglszik, 2 pont

- Ha 3 perc mltn se tesz ksrletet a falat megkaparintsra, 1 pont.

Kvetkezik a nyelvrts tesztje: tudja-e a kutyd a sajt nevt?

Mi kell hozz:

- hogy olyan hangsllyal mondj egy, a kutya ltal nem ismert szt, mintha t szltand

- hogy a kutydnak legyen neve.

Hogy csinld:

1. A kutyd knyelmesen heverjen kb. 2 mterre eltted.

2. Azzal a hangsllyal, ahogy t szoktad hvni, mondd: „szekrny”!

Pontozs:

- Ha a kutya elindul feld, 3 pont

- Ha a kutya nem jn, mondd: „mozi” ugyanazzal a hangsllyal, s ha erre jn, 2 pont (persze ha ez a sz hasonlt a nevre, mst vlassz)

- Ha a kutya minderre nem reagl, szltsd a nevn, ha erre odajn, 5 pont

- Ha a kutya erre sem jn, ismt szltsd a nevn, ha jn, 4 pont

- Ha a kutynak eszben sincs jnni, 1 pont.

Add ssze a pontokat:

25 pont fltt: a kutyd zseni!

15-25 pont: okos, de a Harvardra nem jut be

5-15 pont: nem tl intelligens, de attl mg nagyon szeretnival lehet

5 pont alatt: biztos afgn agarad van...

Stan Coren professzor: „A kutya intelligencija ugyangy fejleszthet, mint a gyerek. Beszlgess vele minl tbbet, juttasd hozz annyi klnfle lmnyhez, amennyire csak kpes vagy. Minl tbbet kell egy kutynak „gondolkoznia”, minl tbb tennivalja van, annl okosabb vlik. A pszicholgusok ktfle intelligencirl beszlnek embereknl: van n. folykony, valamint kristlyos intelligencia. Elbbi a termszetbl fakad, mg a kristlyos intelligencia mindazon dolgok sszessge, amit megtanultl. gy vlem, nem mehetsz vissza az idben, hogy a folykony intelligencit fejleszd, ezzel szemben hihetetlen sok mindenre megtanthatod a kutyt; a kristlyos intelligencija rohamosan fejldik, ha j szitucikat mutatsz neki, j jtkokat jtszol vele. Minl tbb mindent tantasz neki, annl hamarabb elsajttja a kvetkez dolgot. A tants rvn egyre okosabb is vlik.

Propszt Enik

     
MACSKK

macska,olaj,fa,18x24.jpg

 

A macskk oldala!

szerkeszt:Turbki Alexandra

 

     
Macskamen
     
Macska fajtk
     
Macskagondozs kis trkjei
     
Amit j tudni
     
NE LOPJ!

     
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!